Další pokračování ze série o kvalitě je tady! Už jsme probrali co to vlastně kvalita je a jaké jsou náklady na ni. Tentokrát si spolu s manažerem kvality, panem Jindřichem Ryšavým, posvítíme na to, s jakými nástroji kvalita pracuje a jak předejít chybám a následnému hněvu zákazníků. Jdeme na to!
S ghostingem se často setkáváme nejen při hledání práce, ale také v běžné každodenní komunikaci. Seznámili jste se s někým přes internet a po pár dnech intenzivního psaní Vás odstřihnul a už se neozývá? Pak jste ghosting zažili na vlastní kůži. Proč se nevyplatí ghostingem ukončovat komunikaci? Pojďme se na to podívat!
Nevhodné chování je velká potíž nejen ve velkých, ale i v malých firmách. Kde je však hranice mezi klasickými požadavky šéfa a bossingem, nebo nekolegialním přístupem a šikanou? Co je to nátlak a kdy už se jedná o šikanu, a kdy je to jen neporozumění mezi kolegy? Co v takovéto situaci dělat? Rozhodně není třeba hned panikařit. Popíšeme Vám možné situace a poradíme, jak z nich co nejlépe vybruslit.
Pokud se ocitnete v situaci, kdy hledáte novou práci, máte naštěstí hned několik možností. Můžete začít aktivně sledovat inzeráty, oslovit konkrétní zaměstnavatele, rozhodit sítě mezi své kamarády a známé, dát o sobě vědět na sociálních sítích anebo můžete oslovit přímo personální agenturu... A máte klid. A proč je výhodné využít služeb personálky? Protože Vám usnadní spoustu věcí!
Představte si, že jdete na pracovní pohovor a ucházíte se o místo, o které máte opravdový zájem. Jste připraveni, všechno víte, všechno znáte a všude jste byli. Máte skvělou náladu a na pohovor přicházíte s přesvědčením, že Vás nic nemůže překvapit. A ono ejhle. Chybička se vloudí a na otázku personalisty nejste schopni odpovědět. Prostě máte okno a cítíte, že Vám hoří uši, začnete se potit a pocit trapnosti narůstá. Co teď? Poradíme Vám!
Jako personální agentura se často setkáváme s uchazeči, kteří neznají rozdíl mezi námi a pracovní agenturou. Rozdíl je ale větší, než byste si mohli myslet. Zatímco u pracovní agentury je pracovník přímo zaměstnán, my pouze pomáháme našim klientům hledat vhodné uchazeče a pracovní poměr je pak zřízen přímo u nich ve firmě. Ujasníme Vám tedy všechny rozdíly personálních a pracovních agentur, abyste už nikdy nemuseli tápat.
Pro nás náboráře/recruitery a personalisty je stále životopis nutností. Položme si otázku, na základě čeho máme uchazeče posoudit? Samozřejmě, že osobní rozhovor se zájemcem o práci je aktivita, která dotváří výsledný obraz o kandidátovi. Nicméně bez životopisu máte jen malou pravděpodobnost se na přijímací pohovor dostat. My doporučujeme strukturované životopisy, kde jednoduše vyplníte uvedené kolonky. Na internetu existuje spousta šablon, které vám s tvorbou životopisu pomohou.
Smyslem zkušební doby je, aby se zaměstnavatel a nový zaměstnanec měli možnost poznat a v průběhu “zkušebky” měli možnost rozhodnout, zda chtějí ve spolupráci pokračovat, nebo taky ne. Zkušební doba má ale svá pravidla a zásady, podle kterých se řídí a funguje. Tápete? Nevadí, pojďte si přečíst, jak to funguje.
Pracovní pohovor je jednou z nejdůležitějších částí při hledání nové práce. Pokud Váš životopis personalistovi padne do oka, pozve si Vás na pohovor. Jediná schůzka může být klíčem k vysněné práci, proto je na místě udělat co nejlepší dojem. Jak předejít zbytečným nedorozuměním, které by snížily Vaši šanci na úspěch? Pojďme se kouknout na ty nejčastější chyby na pohovorech a jak se jim vyhnout.