Please enable JS

Employer Branding v roce 2024: Jak vytvořit neodolatelnou značku zaměstnavatele

Employer Branding v roce 2024: Jak vytvořit neodolatelnou značku zaměstnavatele
Employer Branding v roce 2024: Jak vytvořit neodolatelnou značku zaměstnavatele
21. Červen 2024

Víte, co si o vaší společnosti myslí uchazeči o zaměstnání? A máte představu, jak vaši firmu vnímají vaši současní zaměstnanci? Tyto otázky se mohou zdát jednoduché, ale zkuste si na ně upřímně odpovědět.

 

Proč je Employer Branding důležitý?

Nábor zaměstnanců dnes není jen o nabídce a poptávce. V době, kdy je na trhu práce přemíra nabídek, je zásadní vyniknout a nabídnout něco navíc oproti konkurenci. Získání top kandidátů je mnohdy závislé na tom, jakou máte zaměstnaneckou značku. Uchazeči se rozhodují na základě množství informací, které o vás najdou. Nejde jen o to, co máte na firemním webu, ale hlavně o příběhy a zkušenosti vašich zaměstnanců a bohužel i ex zaměstnanců. Důležité je vzbudit v uchazečích zvědavost a umožnit jim si představit, jaké by to bylo pracovat právě u vás.

Kdo jsme a proč to děláme?

Jsme tým lidí, kteří mají bohaté zkušenosti z korporátního prostředí. Pracovali jsme jako recruiteři, personalisté, konzultanti, nákupčí, lektoři, obchodníci, manažeři a koučové. Spojením těchto zkušeností se věnujeme poskytování služeb personálního poradenství a marketingu, přičemž Employer Branding je jednou z našich klíčových služeb.

 

Jak začínáme?

Než můžeme odpovědět na úvodní otázky, musíme zjistit realitu uvnitř vaší firmy. K tomu používáme nástroje jako dotazníky vnitropodnikového klimatu a audity. Nelze firmu prezentovat jinak, než jaká skutečně je. Opak může být kontraproduktivní. Proto je klíčové zjistit, jak vaši společnost vidí vaši zaměstnanci. Jako recruiteři víme, co uchazeče zajímá. Základní informace najdou v inzerátu, ale rozhodují se podle mnoha dalších kritérií. Čím více informací jim poskytnete, tím více je motivujete a probouzíte jejich zájem. V dnešní době plných inzertních portálů, je potřeba zaujmout a přitáhnout na něco, co jinde nebude. Pro někoho to může být vyšší mzda, o dva benefity více, anebo přátelské, motivující prostředí, kde Vám bude umožněn kariérní růst.

Ale i přemíra inzerce škodí. Jak na kandidáta asi působí, když vidí inzerát na jednu pozici, který se v průběhu roku několikrát opakuje? “Proč se jim to nedaří obsadit? Zaměstnanci nastupují, ale také končí ve zkušební době?” A co teprve když více agentur hledá kandidáty na jednu pozici a na jeden a ten samý inzerát narážíte neustále. Cílem dobrého employer brandingu je nejenom vytvořit kvalitní značku zaměstnavatele, ale také v kandidátech vzbudit touhu v takové firmě pracovat a zajistit důvěryhodnost značky.

 

Co je třeba sdělit?

Vaše firemní kvality, hodnoty a kulturu. To jsou aspekty, které nejen diverzifikují vaši firmu, ale také ji „polidšťují“ a přibližují ji uchazečům. Když se pustíte do budování zaměstnanecké značky, získáte nejen zajímavější uchazeče, ale také snížíte míru frustrace a fluktuace. Vaši vlastní zaměstnanci se stanou nejlepšími propagátory vaší společnosti.

 

Jak na to?

Předtím než se pustíte do online marketingu prostřednictvím sociálních sítí, je třeba udělat první krok zpátky – vrátit se k srdci firmy. Naše společnost se soustředí na vyhledání, pojmenování a specifikaci vašich firemních hodnot, kvalit a kultury. K tomu máme vypracované dotazníky, které nám pomáhají zjistit:

  1. Jak se pracuje s potenciálem zaměstnanců.
  2. Jaké jsou hodnoty, kvality a kultura u vašich zaměstnanců.
  3. Jaký je přístup vedení k zaměstnancům – jejich motivace, preference firemních hodnot, kvalit a kultury.

Nejde jen o dotazování se zaměstnanců, ale také o vytvoření důvěrné atmosféry, kdy si zaměstnanci dovolí otevřeně hovořit o svém zaměstnavateli, o tom, co je pro ně důležité a co by si přáli změnit. S těmito informacemi dále pracujeme s užším vedením firmy a propojujeme stávající filozofii firmy s reálným pohledem zaměstnanců.

 

Kontrola a zpětná vazba

Nastavení Employer brandingu pravidelně kontrolujeme pomocí krátkých dotazníků pro zaměstnance. Tím zajišťujeme, že strategie odpovídá skutečným potřebám a přáním vašich lidí.

Pokud máte zájem o více informací nebo chcete začít budovat silnou zaměstnaneckou značku, neváhejte nás kontaktovat. Rádi vám odpovíme na všechny dotazy.

 

Těšíme se na spolupráci!

Navštivte nás na www.wolip.cz a zjistěte více o tom, jak můžeme společně posunout vaši firmu vpřed.


Kontaktujte nás

Odesláním souhlasím, aby společnost WOLIP s.r.o. jako správce zpracovávala moje osobní údaje v rozsahu uvedeném v tomto formuláři za účelem zodpovězení dotazu. Další informace ke zpracování naleznete v informacích o ochraně osobních údajů.