1. Mějte reprezentativní profil
Začneme úplnými základem na Facebooku, kterým je mít dobře vytvořený profil. Neměly by v něm chybět alespoň informace ohledně města, kde žijete. Pokud tam totiž tuto informaci máte, budou se Vám nabízet reklamy, které cílí na lidi např. z olomouckého kraje. Profilový obrázek nemusíte příliš řešit, pokud chcete zůstat utajení. Nemělo by Vám to uškodit. Fotografie se nicméně stejně přidává do životopisu, tam už ji berte v úvahu. Samozřejmě čím vyšší pozice, tím vyšší je možnost, že Váš profil neuteče očím zaměstnavatele. Někteří se však ale o něj vůbec nemusí zajímat. Tady to závisí na konkrétní firmě. LinkedIn je ještě více formálnější, tam už zadáváte i své pracovní zkušenosti a absolvované studium. Instagram naproti tomu do podrobna řešit nemusíte.
2. Pozor na to, kdo Vaše příspěvky vidí!
Když už máme aktuální a dobrou osobní stránku, přejdeme k samotnému obsahu, který na sítě sdílíte. Na Váš profil si samozřejmě můžete přidávat cokoliv, pokud ale hledáte práci přes Facebook, měli byste tomu obsah lehce přizpůsobit. K tomu Vám můžou posloužit tlačítka k určení uživatelů, kteří mohou Vaše příspěvky vidět. Pokud byste byli na pochybách, zda by Vám sdílení příspěvku nemohlo při hledání práce uškodit, zakliknete zobrazení pouze pro přátele a máte vyhráno. Ke zkontrolování vašeho profilu můžete využít ikonku „zobrazit jako“, která Vám ukáže vzhled Vaší stránky tak, jak ji uvidí např. Váš budoucí zaměstnavatel. Z naší zkušenosti uchazeče kvůli obsahu na jejich sítích nezamítáme, je to však Vaše vizitka, tak je třeba na ni dbát. Na druhou stranu víme o firmě, která si informace na sítích hledá u každého uchazeče. U LinkedInu se počítá s tím, že se profilem chcete prezentovat u zaměstnavatelů, proto takové funkce nenabízí. Nicméně zásady používání jsou na této síti jiné.
Když k nám přišla na pohovor jedna paní (říkejme jí paní Žabičková), byli jsme překvapeni jejím vzhledem. Zatímco na fotografii v životopisu byla oblečena formálně, na pohovor zvolila extravagantní oblečení. Což nás zaujalo, tak jsme si prohlédli její profil na Facebooku. Tam jsme našli pár vulgárních příspěvků, které nás zarazily. Následně jsme paní Žabičkové doporučili obsah mírně regulovat, když je veřejný pro kohokoliv.
Přesně takovéto situaci se můžete lehce vyhnout selekcí obsahů pouze pro přátele.
3. Přidejte se do skupin s nabídkami práce
Teď jste připraveni na ten správný „job-hunting!“ Základem je přidat se do skupin, ve kterých se dennodenně přidávají nové pracovní příležitosti. Stačí si ve vyhledávači najít: Práce ve Vašem městě nebo okolí a načte se Vám pravděpodobně nejedna taková skupina. Pak už jen můžete při volných chvílích sjíždět desítky nabídek nové práce.
4. Sledujte personální agentury
Při hledání práce Vám také mohou pomoct - jak jinak než- personální agentury. Spousta z nich má stránky na sítích, kde kromě nabídek práce sdílí i další zajímavý obsah. Stačí kliknout na tlačítko sledování jak na Facebooku, tak na Instagramu. Máte tu možnost poznat personální agentury i firmy blíže ještě před tím, než s nimi začnete doopravdy spolupracovat. To se přece vyplatí! No ne?
5. Reklama Vám pomůže!
Kdo dneska nesdílí pracovní příležitosti i pomocí reklamy - jako by na Facebooku nebyl. Na této síti se již mnohokrát reklama osvědčila a i díky ní získal nejeden pracovník skvělý job a fabrika dalšího nadšeného zaměstnance. Proto se koukejte i po reklamách, na které na FB dříve nebo později narazíte. Často se tak můžete setkat se společnostmi z Vašeho okolí, o kterých jste neměli ani páru! Zde ale opět připomínáme bod číslo jedna, protože když odpovídáte na reklamu přes messenger, není nic jednoduššího, než si rozkliknout profil a podívat se, s kým má zaměstnavatel tu čest.
Svět sociálních sítí je proměnlivý a ne každý se v něm umí orientovat. S námi se ale nemáte čeho bát! Na sítích jsme jako doma a v náboru jakbysmet! Pro ty z Vás, kteří by chtěli mít všechno přehledně v telefonu, máme taky řešení - naši novou aplikaci!
Chybělo Vám něco v článku a máte další dotazy? Ozvěte se nám!
tř. Kosmonautů 1288/1, 779 00, Olomouc
Teichmannova 500/56, 779 00, Olomouc
IČ: 05601673
DIČ: CZ05601673